[O1] 1.6 BFQ wentylatory ciągle pracują

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • CaveMan
    Classic
    • 2018
    • 0
    • Octavia II (1Z3)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    [O1] 1.6 BFQ wentylatory ciągle pracują

    Niestety nie ma nic takiego, pozostałe wiązki idą do świateł lub klaksonów..
  • CaveMan
    Classic
    • 2014
    • 28

    #2
    [O1] 1.6 BFQ wentylatory ciągle pracują

    Witajcie
    To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.

    Mam taki problem z moją Octavią I 1.6 BFQ 2003r. a mianowicie wentylatory ciągle kręcą się przy włączonym silniku niezależnie od tego czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Climatronik mam wyłączony. Wskazówka od temperatury silnika wewnątrz auta myślę, że działa prawidłowo(przy odpaleniu zimnego silnika jest z lewej strony i potem stopniowo przesuwa się do 90 i tak pozostaje do końca jazdy). Zaprzyjaźniony mechanik podpiął pod komputer i powiedział, że termostat do wymiany(nie mam kodów błędów) oraz, że są pewnie problemy z sondą lambda. Dodatkowo pali mi się kontrolka składu spalin(żółty "silniczek"). W termostacie tymczasowo podmieniłem zielony,owalny 4pinowy czujnik na mój poprzedni-oryginalny oraz potem na nowy zamiennik i nic się nie zmieniło. Wydaje mi się, że problemem jest czujnik umieszczony w króćcu z termostatem lub sam termostat.
    Co o tym sądzicie? Czy wymiana samego termostatu pomoże? Czy termostatu z króćcem? Czy też może termostatu wraz z całą obudową?
    Wymiana króćca z termostatem to trudna i czasochłonna robota?
    Z góry dziękuję za wszelkie rady i sugestie dotyczące rozwiązania mojego problemu

    Komentarz

    • 4tech
      RS
      • 2008
      • 4199
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      CaveMan, no cóż by ci tu powiedzieć

      Jest tego cała masa na tym forum.

      Ledwo się zapisałeś, a nie poszukałeś :evil:

      Z wyrozumiałości nie nawrzucam bardziej :diabelski_usmiech

      Sama wymiana termostatu to max godzina
      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

      Komentarz

      • CaveMan
        Classic
        • 2014
        • 28

        #4
        Wiem, że ledwo co się zarejestrowałem i zaraz potem użyłem "szukajki" ale nic nie udało mi się znaleźć konkretnego więc napisałem nowy temat. A jeśli ten temat już był to proszę o linka to sobie poczytam i może znajdę rozwiązanie.

        Komentarz

        • 4tech
          RS
          • 2008
          • 4199
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5






          Wystarczy?
          Jeszcze żebym za ciebie szukał...

          Czasem naprawdę wystarczy ciut więcej poczytać
          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

          Komentarz

          • CaveMan
            Classic
            • 2014
            • 28

            #6
            Dzięki za dobre chęci. Widziałem te tematy wcześniej i tam nie ma opisanego mojego przypadku. Jest o wentylatorach ale nie to co mi się przytrafiło.

            Komentarz

            • kecaj
              RS
              • 2009
              • 1511
              • Superb II (3T4)

              #7
              CaveMan, co wyszło z logów? Jak wygląda sprawa temperatury w blokach pomiarowych silnika i wskaźników?
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz

              • CaveMan
                Classic
                • 2014
                • 28

                #8
                kecaj, nie mam nie widziałem logów i nie wiem co z nich wyszło. Co do temperatur to tyle wiem co mi mechanik powiedział, który podłączał komputer czyli, że silnik niedogrzany jest cały czas. Własnego komputera do podłączania pod autko nie posiadam.
                Dodam, że w sprawach mechaniki samochodowej jestem zielony i wiem tyle ile przeczytałem w necie albo sam przerobiłem ze swoją octavią.

                Komentarz

                • 4tech
                  RS
                  • 2008
                  • 4199
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  Możesz zawsze poszukać polecanych warsztatów w swojej okolicy, żeby cię w balona nie zrobili :wink:
                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                  Komentarz

                  • CaveMan
                    Classic
                    • 2014
                    • 28

                    #10
                    Tak wiem tyle, że jeśli się okaże, że to termostat to warsztat będzie chciał cały wymienić wraz z obudową a to koszt 260zl. Ja jak na razie przymierzam się do samodzielnego zdjęcia króćca i ewentualnej wymiany.

                    Jeśli termostat jest ciągle otwarty to może on powodować obroty wentylatorów?

                    Komentarz

                    • 4tech
                      RS
                      • 2008
                      • 4199
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      Poszukaj na forum jak to się robi i samemu możesz podziałać :diabelski_usmiech
                      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                      Komentarz

                      • CaveMan
                        Classic
                        • 2014
                        • 28

                        #12
                        Mniej więcej wiem co i jak mam robić. Może mi się uda.

                        Czy ktoś może wie czy uszkodzony termostat, który ciągle jest otwarty, będzie powodował ciągłe obroty wentylatora w trakcie pracy silnika(niezależnie od tego czy silnik zimny czy ciepły)?

                        Komentarz

                        • JanuszSz
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 2835
                          • Superb II combi (3T5)

                          #13
                          Termostat w Twoim przypadku nie ma nic wspólnego z wentylatorami.Gdyby jeszcze po zagrzaniu silnika włączały się i pomimo spadku temperatury nadal by działały,to owszem.
                          Ciekaw jestem także na jakiej podstawie mechanik po podpięciu pod komputer stwierdził uszkodzenie termostatu.Przecież termostat nie generuje żadnych błędów.
                          Przyczyną kręcących się stale wentylatorów w 01 może być sterownik,który znajduje się pod akumulatorem.Tam lubi się zbierać wilgoć,robi się zwarcie i rezultatem jest właśnie kręcenie się wiatraków.
                          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                          Komentarz

                          • CaveMan
                            Classic
                            • 2014
                            • 28

                            #14
                            Nie wiem czemu tak stwierdził ale wydawał się przekonywujący. Kiedyś naprawił mi centralny zamek i sterowanie szybami szybko i bez zbędnych wydatków i działa to do dzisiaj(inny "spec" w 3 dni nic nie poradził i mówił, że trzeba nowy moduł kupić). A o ten sterownik pytałem go to mówi, że to nie sterownik.
                            Już byłem przekonany, że to termostat a tu doszły nowe pomysły będę rozważał teraz tą dodatkową możliwość.

                            Komentarz

                            • JanuszSz
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 2835
                              • Superb II combi (3T5)

                              #15
                              Gdybyś nawet wyjął termostat,to VAG nie pokaże żadnego błędu.
                              Gdyby było coś uszkodzone w układzie chłodzenia,to przy wyłączonej klimatyzacji kręciłby się jeden wentylator,mniejszy,odpowiedzialny za chłodzenie silnika.
                              Jeśli kręcą się oba,to według mnie jest coś uszkodzone w układzie sterowania,czyli mała skrzyneczka pod akumulatorem.
                              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                              Komentarz

                              • 4tech
                                RS
                                • 2008
                                • 4199
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                CaveMan, skoro sam zmieniłeś czujnik temperatury, to będziesz w stanie zmienić sam termostat
                                Będziesz tylko potrzebował miskę na płyn chłodzący, który wyleci (chyba, że masz wylane na środowisko), nowy termostat i płyn bądź koncentrat
                                JanuszSz, dobrze prawisz, też bym się skłaniał do sterownika wentyli. Lubią po czasie siadać...
                                Było nie było, mają tam niezbyt dobre warunki pracy :diabelski_usmiech

                                [ Dodano: Sro 25 Cze, 14 10:27 ]
                                A, no i przy okazji wymiany termostatu w sumie dobrze jest nawet wymienić cały płyn chłodzący.
                                Tak raz na jakiś czas wypada :wink:
                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                Komentarz

                                • CaveMan
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 28

                                  #17
                                  JanuszSz, 4tech teraz to już nie wiem czy będę zaglądał do termostatu skoro twierdzicie, że to sterownik wentylatorów padł. Poszukam innego mechanika co da rade to naprawić. Dzięki za porady

                                  Komentarz

                                  • czernobyl
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1276
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #18
                                    przede wszystkim zrób jakąś diagnostykę komputerem i wrzuć wyniki na forum, jakie nr błędów itp itd

                                    ja się bujałem z identycznym problemem - kręcące się wentyle, niedogrzewający się silnik (wskazówka prawie wstaje do pionu, ale w rzeczywistości silnik cały czas trzyma ok. 70'C) i skończyło się na sterowniku. pamiętaj tylko, żeby kupić DOKŁADNIE taki sam (ostatnia literka symbolu naprawdę ma znaczenie)

                                    tu ostatni post: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ighlight=18070 jaki sterownik potrzebujesz

                                    Komentarz

                                    • CaveMan
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 28

                                      #19
                                      czernobyl, dzięki za rade. U mnie wskazówka po kilku minutach jazdy stoi na 90'C, nie wychyla się na boki. Postaram się dorwać jakiegoś laptopa, kabelek i program i zobaczymy co mi z tego wyjdzie, gdyż nigdy czegoś takiego nie robiłem.

                                      Komentarz

                                      • kecaj
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1511
                                        • Superb II (3T4)

                                        #20
                                        CaveMan, Podaj mi VIN, bo w Twoim aucie może być elektroniczny termostat. Coś mi świata, że w BFQ właśnie takie były.

                                        [ Dodano: Czw 26 Cze, 14 11:55 ]
                                        Zamieszczone przez JanuszSz
                                        ...Przecież termostat nie generuje żadnych błędów...
                                        Przy elektronicznym będzie generował błąd i nie będzie się prawidłowo otwierał.

                                        [ Dodano: Czw 26 Cze, 14 13:02 ]
                                        Po przesłaniu VIN-u mogę stwierdzić, że masz elektroniczny termostat.
                                        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                        Komentarz

                                        • CaveMan
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 28

                                          #21
                                          W sytuacji gdy mam elektroniczny termostat to przyczyny stałych obrotów wentylatorów mam szukać w uszkodzonym termostacie czy w sterowniku wentylatorów?

                                          Komentarz

                                          • kecaj
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1511
                                            • Superb II (3T4)

                                            #22
                                            CaveMan, Wymieniłeś G62/G2 przy termostacie. Drugi czujnik otwiera i zamyka termostat i nie ma on jako tako wpływu na pracujące wentylatory. Pozostaje dostać się do sterownika wentylatorów pod akumulatorem i sprawdzenie połączeń oraz czy nie ma wilgoci.
                                            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez CaveMan
                                              W sytuacji gdy mam elektroniczny termostat to przyczyny stałych obrotów wentylatorów mam szukać w uszkodzonym termostacie czy w sterowniku wentylatorów?
                                              W bfq jest termostat sterowany elektronicznie.
                                              Ciagla praca wentylatorow to właśnie uszkodzony termostat (sprawdzone na 3. Flot owych bfq)
                                              Jednej Skodzie pomogła wymiana czujnika temperatury w pozostałych niestety cały termostat. (Oryginalne)

                                              Ponadto vagiem można zdiagnozować termostat czy popuszcza

                                              Komentarz

                                              • CaveMan
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 28

                                                #24
                                                pedros, a wiesz może czy do wymiany byłby cały termostat wraz z obudową, czy króciec termostatu czy może sama ta część co się otwiera i zamyka?

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  #25
                                                  Całe niestety ... na forum większość odradza sam króciec. ...

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...